torsdag 23 oktober 2008

Lästa böcker 2010

Muriel Barbery - Igelkottens elegans

Jo Nesbø - Fladdermusmannen

Erlend Loe - Gör vad du vill

Sue Townsend - Adrian Moles bekännelser

Elizabeth George - När ingen ser

Liza Marklund - Den röda vargen

Pat Conroy - Tidvattnets furste

Martina Viklund - Pappersfåglar

Astrid Lindgren - Nils Karlsson-Pyssling

Fredrik Lindström - Vad gör alla superokända människor hela dagarna?

Elizabeth George - Det innersta rummet

Elizabeth George - A traitor to memory

6 kommentarer:

Martina sa...

Hihi.
Trevliga böcker du har läst :)

Tyckte du föresten att Sue Townsend bok var bra?

Nina sa...

Jo den var jätterolig där den handlade om Adrian Mole. I slutet handlade det om henne själv och det var inte lika kul, men jag ska helt klart läsa fler av henne. Kanske börja från början i Mole-serien. Den här boken var ju lite mitt i. Det var ju väldigt lätt läsning också. En annan jag tycker att du ska läsa är Erlend Loe-boken. Mycket rolig...fast på ett lite svart sätt.

Martina sa...

Aha, visste inte att det var en serie. Har läst Spökbarn av henne och tyckte om den. Fast den var nog inte så rolig.
Har läst en Erlend Loe och den gillade jag. Kanske dags att ge mig på ännu en :)

Nina sa...

Jo det finns flera böcker om Adrian. Första boken heter Adrian Moles dagbok.
Jag har läst 2,5 böcker av Erlend och sett en på teater. Naiv super är en väldigt bra bok medan Expedition...(en bokstav som jag inte mins..kanske M?) var mindre bra så den läste jag inte ut. Teatern var Fakta om Finland men det är ju svårt att döma en bok efter en teaterföreställning eftersom de ändrar och tolkar.

Mattias sa...

Vad gör alla superkända människor om dagarna? :-P

/mattias

Nina sa...

Vad gör alla superokända människor om dagarna skulle det stå :) Lätt att missa ett litet o.