måndag 8 november 2010

Kvantitet framför kvalitet

Jag tog en liten tripp (bara 7,5 h med segbussen) till Haparanda för ett par veckor sedan.
När man är i Haparanda måste man ta en tur till Kalles grill. Det är inte det att det är så fantastiskt gott där, missförstå mig inte, det är inte dålig mat där men det är mest att man får så otroligt mycket mat, och då främst pommes.

Så här trevliga människor hittar man inte på McDonalds. Och inga pizzeriagardiner eller blommor på bordet heller.

Mitt Skrovmål (på en riktig tallrik och rejält med pommes)

Anders Superskrov (han åt upp hela men såg lite illamående ut resten av kvällen)

Och efter Superskrovet kommer två storlekar till! Mega och Lordi.
Jag tycker att vi skickar ett Lordimål till Östafrika så är svältkatastrofen över på ett kick. Ett mål räcker till alla.

4 kommentarer:

annapanna sa...

De verkar gilla stora portioner i Happis. Maria och Janne på jobbet köpte en familjepizza på ett ställe och fick fälla ner ryggstödet i baksätet för att få plats med den i bilen.
Wv: Calispo. Just en så pizza var det nog!

annapanna sa...

"Sån" menar jag.

Martina sa...

En viss storleksskillnad mot McDonalds små näpna påsar :)

Nina sa...

Annapanna: De har stora ytor där uppe så de får plats med extra stora pizzaugnar.

Monstret: Det blir många påsar om man ska få ner potäterna i såna!