fredag 19 augusti 2011

Utan internet i 3 dagar försmäktar jag på denna ö

Nu har jag landat i mitt nya hem på folkhögskolan. Det var lite läskigt i tisdags när jag blev avlämnad och insåg att jag inte hade internet och telefonen bara kunde ringa nödnummer. Strandad på en öde ö med främlingar. Som tur är tror jag att det är en trevlig ö och internet har kommit igång nu efter tre dagar. Enligt Telia kommer det gå bättre att ringa också om ca två veckor. Ungefär samma tid som vi kommer börja kunna dricka vattnet. Ja skolan ligger ju i utkanten av Skellefteå så man får inte sätta in en gnutta vattnet i munnen utan att ha kokat det först om man inte vill förlora tio kilo i en näradödenupplevelse. Jag är van att dricka vatten i tid och otid så jag blev törstig så fort jag insåg läget. Första kvällen var jag duktig och drack jag bara te. Jag kokade vatten för att kunna borsta tänderna. Satte på tandkräm på borsten och stack in den under vattenkranen. Det är svårt. Nu har jag tejpat fast en lapp på kranen och köpt en flaska Loka för att undvika döden.

Inga kommentarer: