fredag 2 september 2011

Så som det kan vara

Jag sitter här och tänker att folk borde uppdatera sina bloggar oftare så jag har nåt att läsa...men så kom jag att tänka på det där med att kasta sten i glashus. För er som undrar så jo tack jag trivs bra på min nya skola. Jag sitter och ritar grytor, mellanrumsformer och uppochnedvända gubbar. Jag har haft konsthistoria som inte alls är som konstvetenskapen på universitetet. Halva gruppen är vi och halva är pensionärer. Eller egentligen är vi en handfull och pensionärerna är en hel drös. Igår kom vi fram till att Axel von Fersen var både här och där, som en dåtidens Forrest Gump kan man säga. Nästa vecka blir det måleri. Spännande!

3 kommentarer:

Martina sa...

Ja bra att folk uppdaterar sina bloggar så man har något att läsa :) Fin teckning och bra att du trivs!

Lennart sa...

Axel von Fersen, det namnet kommer jag ihåg fast jag minns inte så mycket mer. Var inte han inblandad i någon ruggig historia med kungahuset? Har något svagt minne om upplopp och blodsbad.

Nina sa...

Jo han hade samröre med Marie Antoinette och sen var han i det amerikanska inbördeskriget och stökade också. Fersens liv avslutades mycket riktigt av en man utklädd till sjöman som krossade hans bröstkorg efter att mannens lynchmobkompisar hade gjort förarbetet med stenar och slag. Orsaken till folkets ilska (förutom gratis brännvin) var att de trodde att Fersen hade förgiftat prins Karl August, som i själva verket hade dött av en stroke.