torsdag 28 juni 2012

Svanssällskap

Jag har fått besök över helgen. Det är två katter. Jag gissar att de heter Oskar och Trixie von Tratt (för det brukar de heta) men jag glömde fråga när ägaren var här och kastade in dem. Den ena fann sig till rätta på en gång och sa Hej jag bor här. Trevligt att du ville besöka mig i min lägenhet. Den andra sa ...... och flyttade in under min soffa.

 Jag började med att ge dem lite mat så de skulle känna sig välkomna. Ett fat i hallen till Oskar och ett bredvid soffan åt Trixie.

Jag hörde ett svagt smaskande när jag satt i soffan så Trixie har nog varit framme och ätit lite.

Bredvid min franska balkong ser man bra och sover skönt.
Oskar började med att glufsa i sig sin mat och har sedan trampat omkring och undersökt varje tum av min lägenhet. Upp på spisen, klöst lite på mattan, promenerat över högen med teckningar, rivit ut högen med teckningar, upp på byrån, förbi bakom huvudet på mig på soffryggen, ner bakom piedestalen och avslutat med att äta upp maten som Trixie lämnade.

Inga kommentarer: