torsdag 24 september 2009

Korvdag

Jag var duktig tidigare idag och tog fram ett par kycklingfiléer som jag skulle göra något smaskigt av till middag men sedan cyklade jag ett varv kring sjön och stannade på Död mans udde och grillade lite korv så när jag kom hem var jag så mosig att jag sköt upp kycklingmaten till imorgon och ersatte den med korv och makaroner. Nu när korven ligger och steker i pannan ångrar jag mig lite. Det hade ju varit mycket godare med korvmacka med senap, men som man steker korven får man äta den som man brukar säga.

6 kommentarer:

Fluff sa...

Oboj! Norrlandsfalu på Norrlandslimpa! Receptet stod på limppåsen.
Mums.

Nina sa...

Ja det är gott! Jag har ju bara hembakat bröd men det funkar säkert också...om man inte har ätit stekt korv med makaroner först.

Maria sa...

mysigt!

jag har faktiskt bakat idag, o kokat lingonsylt. Känner mig SÅ husligt duktig. Två störmoment är att jag är för trött samt att rören de bytte i köket förra fredagen läcker, så jag måste ringa kvartersvärden - igen. Jag tycker inte om att ringa kvartersvärdar.

Nina sa...

Mycket duktigt av dig! Hoppas att kvartersvärden lyckas laga rören den är gången. Annars kanske du kan börja odla ris och fisk under diskbänken.

Lennart sa...

Jag har ätit några kycklingkorvar nu till kaffet, men jag tuggade i mig de kalla direkt från förpackningen.

Nina sa...

Lennart: Man blir ju tvungen. Folk är så stingsliga vad gäller att elda och grilla korv inne.