torsdag 10 september 2009

Mumindalen

Det kan hända den bäste...

Ringer man numret kommer man till en livs levande Anders, och man måste säga att man har ringt fel.

Det gjorde vi men sedan ledsnade vi och gick därifrån.

Ett litet litet amerikanskt hus utan dörrar och fönster bredvid ett stort stort umehus med massor av dörrar och fönstergluggar.


Utflykt med Hummellisa till Umedalens skulpturpark. Vi såg många stora skulpterade stenar och konstiga metallklumpar men det var skyltarna som var bäst.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Sköna skyltar Nina.

/J


Ov: tingtha

Hanna sa...

Ni borde ta en utflykt till Metropolen och se på russinutställningen!

Nina sa...

J: Det tycker jag också :)

Hanna: Har ni en russinutställning?! Berätta mer. Ta bilder och blogga om den!

Hummellisa sa...

Ja det va väldigt läskigt att det faktiskt svarade en person när jag ringde. Förväntade mig en telefonsvarare. Jag lät nog väldigt panikslagen.

Linn sa...

Ja, fina skyltar!Russinutställningen håller på till 4 oktober. Skynda dig upp innan dess! Russina demonstrerar, går på konsert och bio och mycket annat roligt. :)

Nina sa...

Hummellisa: Jag tycker att du fann dig i situationen bra.

Linn: Jag har ju inga planer på att åka upp men nu blir jag ju sugen. Det låter ju hysteriskt roligt för att inte tala om sött!

Conny sa...

Umedalen är fin.

Lennart sa...

Skojiga skyltar, ska de användas i trafiken hädanefter?

Nina sa...

Lennart: Kanske. Det vore ju praktiskt om man visste i förväg på vilka övergångsställen man kommer snubbla på så man kan ta ett annat.

Maria sa...

Tack. Det är nån slags känslomässig migräniflammation min själ drabbats av. Tål varken värme, ljus eller tryck. Reagerar med värk mot allt som berör. Kram