torsdag 4 februari 2010

Tiden är ur led

För ett par veckor sedan skickade pappa en dvd-film med ett musikframträdande till mig. Efter några dagar frågade han om den hade kommit fram. Det hade den inte gjort. När det fortfarande inte hade kommit fram efter en vecka brände han en ny som han skickade. Efter ytterligare fem dagar låg båda breven på hallmattan när jag kom hem. Så nu har jag samma skiva i två exemplar. Jag har sett på den ena. Får väl se den andra vid ett annat tillfälle som är mycket likt det första. Det var intressant att båda kom fram samma dag och att den första var stämplad dagen innan ankomsten och den senare var stämplad 73e januari. Jag kanske har fått brev från framtiden och baktiden på samma dag. Ett historiskt ögonblick när framtiden och det förflutna möts. Förra året hade 53 veckor och nu har januari fått 73 dagar. Inte bara klimatet som är paj, tiden också! Det är så vi ska lura Nostradamus. Jorden går inte under 2012 som han har förutspått för vi hoppar direkt till 2013 efter 2011. Han är så lättlurad den där Nostradamus.

4 kommentarer:

Martina sa...

Skoj tjej du :D

elena sa...

Hej! VIlken fin blogg du har!!
Läs och kommentera gärna min om du har lust :)
Hur har din dag varit ?
Kram/ Elena

Nina sa...

Monstret: Tack (om du inte var ironisk för då säger jag bara hmm)

Elena: Tack. Jag ska genast rusa till din blogg. Om jag ska vara ärlig så har jag halkat in på den från Hannanassens blogg tidigare också. Kram till dig också.

WV: kierdardo. Namnet jag ska döpa min förstfödde son till. KIERDARDO KOM IN OCH ÄT! Kraftfullt!

Nina sa...

Elena: Nu ser jag ju att du inte är den Elena som jag trodde att du var så istället säger jag Varmt välkommen till min blogg! :)