lördag 13 mars 2010

Jag tog av mig glasögonen men världen var fortfarande i 3D

Igår såg jag Alice i Underlandet på bio. Filmen var i 3D och jag fick ha glasögon på glasögonen. Som tårta på tårta fast mer som grädde på nosen. På vägen hem stannade plötsligt bussen. Chauffören stängde av motorn, gick ut ur bussen, dörrarna stängdes och det blev alldeles mörkt...som att jag hade trillat ner i ett kaninhål. Sedan kom chauffören in igen, lyset tändes, han satte sig bakom ratten och körde vidare som om inget hade hänt. När jag hade klivit av bussen mötte jag två tjejer i mustasch som gick och pratade med varandra. Tweedledee Tweedledum. Följ den vita kaninen!

4 kommentarer:

Lennart sa...

Det där lät lite skumt. Busschaufförer och så mustascher i mörkret? Har du nosat på den torkade champinjonen?

Nina sa...

Nä. Den rökande masken sa att jag inte fick.

Lena sa...

Jag sålde alkohol till de tjejerna fredag em! Om det nu inte är en trend, så att var och varannan ung dam går omkring med mustasch.

Nina sa...

Lena: Så kan det vara eller så är det glasögonens fel. Såg du någon vit kanin?