lördag 13 mars 2010

Konsert

Har varit på musik också. Nina Ramsby med Ludvig Berghe trio. Trevligt trots att Nina inte var den Nina som jag trodde att hon skulle vara när jag sa ja till att följa med Hummellisa. Det var jazz. Mycket plingdingdingtrobibobliotidididliooopapap. Publiken hade grått hår som matchade deras gråa kläder, förutom tre som hade svartvitrandig tröja. Två av dem var inte jag. Bara en med rött hår. Den var jag. Musiken var trevlig och jag köpte nötter i pausen så jag somnade inte trots att det var långt förbi min sovtid och trots att jazz ibland blir förvillande likt vaggvisor som guppar fram på vågorna.



Konserten ska sändas i radioburken också men jag mins inte när.

5 kommentarer:

hummellisa sa...

16 april tyckte jag att dom svamlade om kanske. nåt sånt. typ.

Lennart sa...

Jag har bara några svarta tröjor, inga svartvitrandiga, tycker det känns bättre med enfärgat. Men jag brukar se några unga EMO-tjejer hänga utanför mitt jobb då jag går hem på kvällen som har svartvitrandiga kläder och det ser lockande ut. Kläderna menar jag, eller vänta, EMO-flickorna ser också trevliga ut, eller lockande, men vänta nu, vad säger jag? Tror jag kan vara dubbelt så gammal än de, och några år till. Oj, jag kan ju ha varit pappa till en sån. Jag ska nog inte säga mer nu. Harkel! Jazz är trevligt att lyssna på ibland. Punkt.

Sara sa...

Det hade jag gillat! Fast jag har inte grått hår. Var det inga blondiner där??

Nina sa...

Sara: Det fanns nog ett par blondiner men det saknades nog en så jag får höra av mig till dig nästa gång :)

Sara sa...

Ja! Gör det. Kram