söndag 9 maj 2010

VM i förvirring

Igår när jag och Hummellisa var på ica maxi drog jag mitt ica-kort för att lösa ut en sån där bip-grej som man scannar varor med, pratade med Hummellisan och var lite sådär disträ som man kan vara ibland, så när jag var på väg därifrån insåg jag att jag hade glömt att ta bipgrejen från väggen så jag gick lite skamset tillbaka och drog kortet en gång till men nu kom det upp en text att man bara får ha en bipgrej var och att min redan var uthämtad. Hmm. Så föreslår Hummellisa att det kanske är någon annan som har råkat ta min. Det låter logiskt så jag skyndar mig till infodisken och säger att någon har råkat ta min bipsak. Hon fixar så den första blir avstängd så jag kan ta en ny. När jag sedan kommer in i butiken tittar jag ner i min korg och hittar inte en...utan två bipgrejer.

3 kommentarer:

Fluff sa...

Förstår precis. Jag hade handlat en hel veckohandling på OBS, gick genom kassan, betalade och gick till bilen. Utan att ta med en enda pryl. Vad dom skrattade när jag kom springande tillbaka till kassan...

Nina sa...

Det har jag också gjort fast det var bara en påse med grejer. Jag kom på det typ en timme efter att jag kom hem. De hade hunnit ställa tillbaka alla grejer så jag fick gå och hämta dem igen.

Sara sa...

Haha... Det var nästan lika förvirrat som när jag trodde att bankomaten ätit upp mitt kort, spärrade det och sedan hittade det på sin plats i plånboken!