torsdag 5 augusti 2010

Sommarregn

Vatten vatten vatten. Överallt bara vatten. Trodde att jag skulle få simma till jobbet idag men nu är pölen från kvällens ösregn borta. Sim sala bim.
Jag gick liksom Christoffer Robin ut på exputition för att se hur djup pölen var. Utrustad med min zoo-linjal stack jag ner handen i djupet för att upptäcka att den 16 cm långa linjalen försvann helt. När det var ca 20 cm djupt vågade jag inte gå längre. Fantasin sa till mig att det fanns en brunn utan lock som dolde sig under den gråa ytan och jag hade ju inte flytvästen på mig.

4 kommentarer:

Fluff sa...

Jag fattade att det regnat duktigt här också när trädgårdsdammarna fyllt på sig själva. Var det en expotition till Nord-pölen?

Nina sa...

Hälsade på Petronella i Plaskeby.

Lennart sa...

Du kanske hade runnit fram i Kina om du trillat ner?

Nina sa...

Precis, som en jättelång vattenrutschkana.