måndag 6 december 2010

Mycket tequila men snuvad på glöggen

I lördags trippade jag iväg i mina nya Trollkarlen från Oz-skor till amerikanskt julbord med jobbet. Ja ni vet sill, skinka, lax, köttbullar, Jansson och andra amerikanska delikatesser. Mitt på bordet låg en grillad griskulting med nåt i munnen som inte var ett äpple. Kanske var det en banan eller ett tuggben. Jag tittade inte så noga. Till desserten fick vi en sjungande Jan Johansen. Han har tydligen  kommit ut med en ny singel, som ingen hade hört eftersom den spelas på P4. Han sjöng  Se på mig (den koms ihåg desto bättre) och sedan fick vi ett extranummer. Tre låtar allt som allt. Bra jobbat Jan. Allt eftersom kvällen gick blev utestället vi var på allt fullare och alla blev packade sillar i sann julanda.

4 kommentarer:

Fluff sa...

Var vägen dit av guldtegelstenar?

Nina sa...

Jag tror att det var snö men det var ju lite mörkt så man vet inte... Allt som glittrar är inte snö, som man brukar säga.

Tres sa...

Kul att se att du överlevde helgen! Jag, pensionärstackare, var ju tvungen att sova efter ditt sms om tequila... Hur var jobbet på söndagen?:)

Nina sa...

Tequila är farligt i alla former, flytande, sms, you name it! Det gick bra att jobba. Jag hinkade i mig vatten under andra halvan av kvällen. Fick gå till olika barer och beställa mitt vatten så jag inte skulle bli utslängd eller nekad. Var lite trött bara eftersom det blev sent och jag vaknade ju naturligtvis i ottan ändå.