måndag 27 april 2009

Brytosaurus kex

Det var en stor brand i ett hyreshus i mitt grannskap i julas. Huset blev totalförstört så nu håller de på att riva det. Varje dag när jag cyklar förbi huset på väg till jobbet tänker jag på hur söt grävskopan är. Den ser verkligen ut som en rar dinosaurie som liksom nafsar lite försiktigt på huset, tuggar lite på en sten, lägger ner den på marken, funderar lite, smakar på en annan bit av huset och så vidare tills klockan är fem och det är dax att kura ihop sig och sova med huvudet vilande mot en skön sten.

4 kommentarer:

hummellisa sa...

Den är en ond dino, den har ätit upp mitt hus med min fina fina lägenhet. :( Dumma dino.

Nina sa...

Det är branden som är dum. Dino har bara städat upp lite. Dessutom är jag övertygad om att det är en annan ful dino som har ätit ditt hus. Den här har nog bara smaskat lite på grannhuset. Nu är den förövrigt borta. Det är en bit hus kvar men ingen dino på stenhögen. Kanske blev den mätt eller fick ont i magen.

Lennart sa...

Så söt teckningen var, jag kom att tänka på en barnbok då jag såg den. Det måste vara ensamt för Dino att stå där och sova på natten.

Nina sa...

Lennart: Lite ensamt kan det nog vara men han har faktiskt sällskap av andra fulare grävskopor som står en bit längre bort.