måndag 6 april 2009

Overall good

Nu har jag kommit hem från min första dag på verkstaden. Det var komiskt när jag och en kollega gick där i våra overaller och pratade om hur länge vi skulle vara där. Som en amerikansk fängelsefilm, fast overallerna var svarta och inte orange och min är så stor att jag ser ut som Björne i den. Det fick mig att tänka att det kanske inte skulle vara så farligt att sitta i fängelse. Fast i svenska fängelser har man nog inte overaller, om man inte jobbar i cykelverkstad och då är de säkert svarta som min.

Jag fick en sprillans ny overall. Det lät som att det inte hör till vanligheten men då är jag också så otroligt liten att ingen i hela världen kan ha varit så liten före mig. Jag kan skaffa både längre armar och ben och en stadig gubbmage. Men skorna passar i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju nästan superhjälte! Bicycle repair girl...
/Fluff

Nina sa...

Precis!