torsdag 30 juli 2009

Om att inte bo på landet

Förmodligen låg han ute på gräsmattan och läste när fotot togs.

Ibland funderar jag över om krypen försöker starta ett zoo hos mig. De liksom står på kö på fönsterblecket och väntar på att jag ska öppna balkongdörren så de kan komma in. Harkrankar med långa ben, små hispiga ametaminhöga flugor som flyger runt i rummet som flipperkulor, små randiga blomflugor som hoovrar bredvid en och stirrar som att de var spioner från en annan planet, getingstora flugor som brummar och studsar på fönstret för att de inte fattar hur man tar sig ut. Igår gick en liten fluga vilse bakom ett blomblad så jag jag var tvungen lyfta på bladet för att den skulle sluta panikskrika. I köket har jag en spindel som har bosatt sig på fönstret. Ja ni läste rätt. Den verkar bo mitt på fönstret utan varken nät och skyddslina. Den trivs. Det är fin utsikt och en organiserad nätkänsla där.

2 kommentarer:

Lennart sa...

Tror du får börja kräva krypen där på sin del av hyran. Något ska du väl ha när de bara flyttar in så där.

Nina sa...

Ja nåt måste jag göra. Jag känner mig ockuperad och utnyttjad.