måndag 3 augusti 2009

Bollande

Jag var ute och spelade basket med Ale och Ales föredettaflickvänslillebror (vi kan kalla honom lillkillen) idag. Det är inte så kul att spela basket på tre personer så vi spelade lite fotboll istället. Men det är inte så roligt att spela fotboll på bara tre personer så Ale och lillkillen föreslog att vi skulle spela killerball (eller gränsbrännboll som det hette när jag var liten) istället, men det var ju inte så lyckat att spela killerball med bara tre personer, så jag började fundera över vad för roliga lekar man lekte som liten som inte kräver att man är ett helt fotbollslag. Och långt där inne i hjärnans skrymslen hittade jag skokastning. Det går ut på att man sitter på varsin gunga och gungar av hjärtans lust och den som svingar iväg sin sko med foten längst har vunnit. Roligt och enkelt. Prima. Jag vet inte vad som har hänt men det var liksom inte lika roligt som jag kommer ihåg det...förutom när Ale sparkade upp sin sko i den höga tallen så den fastnade där uppe på en gren då. Det var underhållande.

5 kommentarer:

Anonym sa...

nja. så roligt var det inte. roligare var det när jag sparkade bollen i en fotbollsmatch och skon for på ditt ansikte och gjorde sedan mål. kommer aldrig att sluta skratta åt det där ;)

Bagarberta sa...

Jag köpte en basketboll igår till mina ungar. De var också tre stycken som lekte med den igårkväll.

Jag hörde vad dom sa att dom skulle leka...en bestämmer hur den ska sätta bollen t ex högra hörnet och i korgen och jag står på ett ben. Om man sätter den måste alla andra göra likadant för att slippa få första bokstaven i G som sen blir GRIS. Om man som förste man misslyckad med sitt eget kast - då vet jag inte vad som händer man får kanske en bokstav själv. Det låter väl rimligt?

Nina sa...

Ale: Och jag kommer fortsätta tycka att det är så där lagom roligt när glasögonen blir krokiga och man måste gå till optikern för att få det fixat.

Bagarberta: Låter som en avancerad lek. Nästan som nåt jag och min syster kunde ha hittat på. Fast jag tror att jag skulle bli gris väldigt fort för det är inte så där jätteofta som jag faktiskt får i bollen i korgen :)

Sara sa...

haha, fick han nånsin tillbaka sin sko?

Nina sa...

Jo. Han använde en basketboll som han kastade mot skon. Den höll nästan på att fastna också men sedan trillade de båda ner tillsammans med massa kvistar och barr.