torsdag 7 januari 2010

Du är vad du äter


Idag är jag en rostbiff

16 kommentarer:

Syster Kyckling sa...

Hej syster Rostbiff!

Fluff sa...

Och jag är en Festis!

annapanna sa...

Jag har varit en lax ganska länge.

Nina sa...

Jag är ju lax också. En glad lax :)

Lennart sa...

I så fall är jag en frukostkorv i dag.

Maria sa...

Tack! va glad jag blir :)
(för det du skrev)

Vad är du idag?

Syster Fläskgryta sa...

Har ätit samma gryta till middag i tre dagar. Men inte är det slut för det inte!
"Det här räcker ju till en middag till!"

annapanna sa...

I dag är fadern din och jag Köttklump.

Nina sa...

Syster Fläskgryta: Kan vara skönt att äta samma sak i flera dagar så vet man säkert vad man är.

Annapanna: Är fadern min? Idag är jag improteater med mat så idag är jag överraskning.

Nina sa...

Nu vet jag vad jag är idag. Jag är Sydeuropeisk buffé
Helstekt fläskkarré, potatisgratäng med ädelost,aubergine och rotsakslåda, Grekisk bondsallad, vitlöksbröd, tzatziki, oliver och bröd.

Fd Syster Fläskgryta sa...

NU har jag slutat vara Syster Fläskgryta för den här gången. Det får bli en överraskning (för mig med) jag är i morgon...

Hur gick det förresten för mina systrar Köttbulle? Blev dem godkända?

Lennart sa...

I dag blev jag en morotsbiff!

Sara sa...

Jag gillar rostbiff :). Jag är tacos idag, typ. Kram till dig! (Peppad på utställning vindeln i sommar?? Jag är sugen på att ansöka...)

Nina sa...

Syster överraskning: Det gick bra men de smakade inte alls som dina eftersom vi inte visste mängden av de olika ingredienserna. De blev mycket lösare också så hälften av köttbullarna blev biffar.

Lennart: Morotsbiff var det länge sedan jag var...

Sara: Tacos var en bra idé... Jag vet inte hur det blir med Kvarnen. Det är ju en bit att ta sig och jag har inte målat något nytt på sistone. Lägger min målarkraft på illustration av en barnbok just nu. Ska fundera på saken. Det var ju trots allt kul :)

Unknown sa...

http://www.thepersonalshopper.se/

Sara sa...

Vad spännande med barnbok! Den vill jag läsa sen :). Lycka till med projektet. Kram!