onsdag 27 januari 2010

Isbjörn i snöstorm

Så här såg cyklarna ut när jag kom hem till Umeå i julas. Jag misstänker att det kommer vara en liknande syn imorgon när jag vaknar.

5.30 i morse tittade jag ut genom fönstret för att se hur illa den utlovade snöstormen var. Lätt blåst men inte på långa vägar klass 2-varning så jag tog cykeln. Det skulle jag inte ha gjort. När jag kom till nedförsbacken mot älven kom stormen. Efter att jag lyckades vända cykeln med nosen nedåt var det bara att börja trampa ner för backen. Ja, jag var tvungen att trampa för att inte åka baklänges upp för backen igen. Sedan var det bara att omväxlande cykla, leda och bära cykeln över snödrivorna som hade bildats över cykelvägen samtidigt som snöblåsten kändes som nålar i ansiktet på mig. Det var inte bättre på vägen hem!

Imorgon lämnar jag cykeln hemma så har jag en sak mindre att bära på i alla fall.

1 kommentar:

vildhunden sa...

Du cyklade åt fel håll! ;-)