söndag 24 juli 2011

Självmordsförsök

Jag visste ju att min balkongblomma var lite gul och dyster men inte så dyster. Igår mitt under värsta dunderovädret hoppade den, försökte ta sitt liv. Som tur var överlevde den fallet så mellan två dundrar gick jag ut och hämtade blomman som nu åter är planterad i sin kruka. Får se till att pyssla om den lite mer i framtiden. Kanske öppna balkongdörren och prata lite med den, säga hej och god morgon. Åskan är inget att vara rädd för, regnet är din vän. Jag funderar på att knyta fast den men man vill ju inte vara överbeskyddande.

2 kommentarer:

Drottning M sa...

hahhaa, vad underbart detta var, hahha - BIND BLOMMAN!!!!

Nina sa...

Jag kan sätta på den en sån där röd sele som föräldrarna satte på en när man var liten och de inte ville tappa bort en. Det kan ju inte vara plågeri om man har dem på barn :)