torsdag 5 november 2009

Friskus

Nu är jag frisk...eller kanske inte helt frisk men jag gick till jobbet idag. Det var så fruktansvärt trist att ligga hemma och ha huvudvärk och blöda näsblod hela dagarna. Mycket bättre att intala sig att man är frisk och prata (när rösten bär) med folk.

En arbetskamrat frågade mig vid eftermiddagsfikat hur det var med mig.
Du ser så där simmig ut i ögonen.. som att du har varit hemma och supit i fyra veckor.

Okej. Jag erkänner att jag var lite trött på slutet av dagen men jag håller fast vid att jag ÄR frisk! Basta! Typ..

5 kommentarer:

Sara sa...

Ha, den kommentaren är rolig att få... Bra att du är kry igen!

Martina sa...

Ja man kan ju alltid försöka smitta några kamrater när man ändå håller på. Delad börda är en roligare börda :D

Bra att du är på bättringsvägen!

hummellisa sa...

Jag trodde att jag hade feber i dag. Jobbade typ 9 timmar utan rast och sen stressa hem och byta kläder och sen stressa till registreringen på skolan och sen stressa till lusen och stressa i mig en macka och sen stressa ner på stan. Kom hem strax innan 8 och for nog hemifrån halv 7 i morse. Men nu mår jag bättre. Bortsett från att grisarmen fortfarande är lite öm.

Nina sa...

Sara: Den var faktiskt ganska rolig. En fin komplimang att man ser ut som en a-lagare. Jag svarade att det var det jag gjorde när jag var hemma från jobbet.

Margit: Jag gör mitt bästa. Om det var svinisen jag hade så kan jag peka och skratta när alla andra får den sen.

Hummellisa: Det var inte feber du kände. Det var rök som bolmade ur dina öron från överansträngning!
Är grisarmen från att du trillade eller har du fått influensa i den?

hummellisa sa...

grisarmen är från att jag fick gris insprutat i den