lördag 22 november 2008

En elefant glömmer aldrig

Idag var Tres här och drack glögg och gjorde tryfflar (här tycker rättstavningsprogrammet att jag ska skriva tofflar...) med mig. När hon skulle gå pratade vi om när vi ska träffas nästa gång eftersom den tredje glöggaren inte kunde komma idag. Jag föreslog att hon skulle skriva upp datumet i sin almanacka så hon inte dubbelbokar sig.

- Jag behöver inte skriva upp. Jag har en hjärna *tock tock på huvudet med pekfingret*
- Det har jag också och jag litar inte på din hjärna så skriv upp det i alla fall.
- Men jag har bättre minne än du så det går bra.
- Jag har 1.4 Gb minne men jag skriver upp saker i alla fall! (Jag köpte 1 gb minne idag)
- Jaja. Hej då.

Efter en stund kommer ett sms från Tres:
"Min syster är starkare, hon kan slå din syster.."
Svar: "Men min syster är längre än din!"
"Vad hjälper det när hon är nedslagen?!"
Svar: "Oki du vinner. Jag har tryffel på tröjan. Det måste väl räknas till nåt iaf?!"
"Då är du ett tryffelsvin! :D"

Vi är vuxna människor. Jag lovar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkade ju ha en helt sund konversation bara. Mitt minne är på 4Gb, fick det till ett bra pris.

Nina sa...

Det är bara att gratulera våra datorer och hoppas att det inte dröjer allt för länge innan det går att köpa mänskligt minne till ett rimligt pris.