tisdag 25 november 2008

När Fantomen rör sig händer det saker

Jag har börjat i en grupp på arbetsförmedlingen. Vi har satt upp regler för hur vi ska ha det i gruppen som: Kom i tid, respektera andra när de pratar osv. Ganska gulligt när man tänker på det, med tanke på att vi är vuxna människor. Dagens läxa var att vi skulle skriva ner vad vi har pysslat med förut och vad vi har känt oss stolta över. Det visade sig att vi har både en flottare, sjöman och professionell dansbandsmusiker i vår grupp. Tänk vad spännande folk kan vara om man bara tar sig tid att lyssna på dem. Jag hoppas att jag också i framtiden kommer kunna säga, så där i förbifarten, saker som: Ja, det var nog när jag var hottentottkung i Söderhavet eller dressera elefanter, klart jag kan! Det är möjligt att flottningen som höll på in på 80-talet i Umeå älv inte var lika käck som i min fantasi men det är ändå väldigt häftigt vilka erfarenheter folk har. Vissa dagar går Fantomen på gatan som en vanlig man och rätt som det är sitter han på en träff på arbetsförmedlingen med mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Regler för saker som hör till grundläggande social kompetens? Är det en arbetsförmedling eller en förskola?

Nina sa...

Ärligt talat är jag lite osäker men till deras försvar så måste jag säga att jag kanske har ett jobb på gång tack vare dem.

Anonym sa...

Vad kul med jobb på g :-), vad är det för jobb?