söndag 16 november 2008

The World Of Stainboy - Chapter 2 The Toxic Boy



Jag såg för övrigt just den hunden som var med i filmen igår i centrala Umeå vid 21-tiden. Den var liten som en råtta och vägrade gå på den uppvärmda gatan där det inte var snö. Snö tänker ni nu avundsjukt (i alla fall ni som inte bor i norr). Jepp, mycket riktigt. Igår kom den fösta snön och det var inte det enda första vi hade igår. För att hälsa snön välkommen ställde jag mig i en backe som var som en spolad rutschkana och slängde för första gången i år upp fötterna i luften och ändan i backen. Det gör ont men det måste göras.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snö. Snö! Jag drömde att det fanns en slalombacke bakom humanisten i Göteborg. När jag såg regnet utanför rutan insåg jag att det aldrig kommer att ske.

Nina sa...

Vem vet i dessa klimatändringstider när det dyker upp en glaciär bakom ditt hus? Rätt som det är plopp så står den där. Då är det bra om du är redo med skidorna innan den flyter vidare till Tunisien.

Det har för övrigt blivit ett par plusgrader ute idag så nu syns asfalten igen..

Anonym sa...

Hörru, det va inte första snön. Den kom för nåra veckor sen.

Nina sa...

Funkiz: Men då var ju inte jag här så det räknas inte. Jag tror inte på något som jag inte har sett!