måndag 26 januari 2009

Stjärnan den strålar




Den gör så fina mönster i mitt tak och på blombladen men jag antar att jag måste ta ner den nu...

Tres föreslog att jag skulle måla den blå som en sjöstjärna och säga att jag kör med ett marint inredningstema. Jag svarade att sjöstjärnor nog är mer gulröda så då kan jag ju ha kvar den som den är, men både hon och Pernilla var säker på att de hade sett både blå, rosa och gröna sjöstjärnor i någon Disneyfilm. Ja, vad vet jag om naturen egentligen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måla den blå du, jag har med egna ögon sett en blå sjöstjärna så det finns.

/J

Nina sa...

Jag bildgooglade och insåg att det faktiskt finns massa olika färger på sjöstjärnor, men jag håller nog fast vid att det är enklare att låta den vara sin originalfärg eftersom det finns gula också...fast kanske inte guldiga.