fredag 16 januari 2009

Varför utsätter jag mig för denna plåga?

Gahh! Jag blir så matt på VK på internet och deras kommentarer till artiklarna. Idag läste jag om att efter att det inte har funnits någon riktig sushirestaurang i Umeå nu har öppnats två stycken. Roligt kan man tycka om man gillar sushi och därför hade de gjort ett litet filmklipp med ett test om vilken restaurang som var bäst. Detta resulterade i 42 komentarer! Hade det varit 42 komentarer om att det är så roligt att vi äntligen har riktiga sushirestauranger här så hade jag inte sagt nåt men nästan alla handlar om att killen i inslaget doppade riset i soyan och att det är fel och att vi inte borde äta sushi här för att det är stockholmsfasoner, att vi ska gynna vår egen kultur. Ja, han har nog rätt i att sushi växer på träden i Stockholm och här håller vi oss till att fiska hamburgare på Max. Blää vad trött jag blir på folks idioti! Nu tänker ni säkert, varför läser hon det då? Och det undrar faktiskt jag också. Varför lär jag mig aldrig?!

6 kommentarer:

Anonym sa...

För att citera Homer Simpson:

"Because they're stupid. That's why everybody does everything."

Nina sa...

Det har han alldeles rätt i men jag skulle vilja utveckla det till Because i'm stupid, eftersom jag faktiskt har ett val att inte läsa idiotin.

Anonym sa...

Men vet alla i Asien att de håller på med Stockholmsfasoner då? Jag trodde att sushi kom därifrån men det kanske är tvärtom? Några 08:or exporterade idén till Tokyo.

Nina sa...

Det pågår ett patentbråk där men sanningen är att sushin exporterades från Stockholmen på 50-talet med en predikant vid namn Klas. Det verkar dock som att asiaterna håller på att vinna målet eftersom de har fler jurister.

Lena sa...

Stockholmsfasoner och Stockholmsfasoner... jag önskar att vi fler sådana, exempelvis mer än en biograf och något ställe som serverar moules frites.

Nina sa...

Lena: Du har helt rätt! Jag har alltid saknat moules frites i Umeå. Att bara ha en och en halv (folkets bio går ju lite utanför) biograf i en stad som Umeå är ju en förolämpning mot folket.