tisdag 27 januari 2009

Vad hände egentligen?

Jag undrar vad som hände igår mellan 20.18 och 20.21.

De flesta av mina besökare här på bloggen kommer från olika delar av Sverige. Jag har några i Luleå och Umeå, några i Göteborg och några spännande främlingar som är utspridda i Sverige men väldigt sällan någon som kommer från något annat land. Under tre minuter igår hade jag besökare från Cayenne (Franska Guiana), Rustburg Virginia (Usa), Campinas Sao Paulo (Brasilien), Terneuzen
Zeeland (Nederländerna), Siegen Nordrhein-westfalen (Tyskland) och San Juan (Puerto Rico) och en inklämd göteborgare.

Jag vet inte vad, men något kosmiskt hände! Kanske öppnades en lucka i språkbariären, ordet spred sig på nätet men efter tre minuter hade de internationella FRA-agenterna underrättat FBI och CIA som tagit kontakt med Microsoft som satte sina bästa hackers på att lokalisera källan till luckan som tro det eller ej var ett par finniga tonåringar Korpilombolo. Tonåringarna är just nu på väg till Guantánamobasen och ännu en Babels torn-katastrof är avböjd. Eller jag vet inte.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hur tar man reda på sånt? Alltså varifrån besökarna kommer.
/En som aldrig fråga förr

Nina sa...

Man lägger in en bit kod från statcounter.com Då kan man även se hur många besökaren man har och annat trevligt fast det är lätt att man börjar tvivla på sig själv när man ser att besöksantalet sjunker.

Martina sa...

Asch, man ska undvika allt vad besökarstatistik heter.

Martina sa...

Förtydligande:
Ovan var mer en kommentar till Annapanna än till själv inlägget som var ett roligt inlägg och visar på fördelarna med att följa besökarstatistiken.

Nina sa...

Slutsats - Om besökarantalet verkar öka så är besöksstatistik bra men om det sjunker eller står still och stampar på en låg nivå så är besöksstatistik bara ett dumt påhitt för dumma blondinbellor.

Martina sa...

Nja, om det ökar för mycket är ju det lika skrämmande som om det skulle sjunka. Vilken rampfeber man skulle få och vilka prestationskrav!
Och vad menar du med att det är ett dumt påhitt för dumma blondinbellor? Tycker du att Blondinbella är dum eller var det bara ett generellt nedlåtande uttalande mot blondiner?

;)

Drottning M sa...

mm, jag har ju en sån där karta och den visar att min blogg tar sig ända till Kanada ibland. helt bisarrt.

fast jag tycker kartan är rolig. den är definitivt en liten bloggtorkabackup när man känner att man borde blogga men inte har ett skit att säga. då kan man spåna på varför kartan visar att man har en läsare i Venezuela.

oj. säg inte detta till någon!!!

Nina sa...

Monstret: Jag är bimborasist. Fast bara om de har mer besök än jag. Om blondinbellas läsare gick över till min blogg skulle jag naturligtvis vända kappan efter vinden och börja tycka om dem.

Blommaland: Jag är avslöjad... jag bloggar om mina läsare i brist på annat. Fast jag tycker faktiskt att det är väldigt fascinerande att det var så många utländska besökare på så kort tid och nästan aldrig annars. Nåt måste det ju bero på!

Anonym sa...

Jag känner en från Campinas utanför Sao Paulo men det var nog inte hon.

Nina sa...

Conny: Det skulle inte förvåna mig om det var hon. Konstigare saker har ju hänt..som att en hel hop utländska människor hittar till min blogg samtidigt. Hälsa henne från mig.

Anonym sa...

Jag tror det händer en massa skumma saker där ute i cyberrymden...

Nina sa...

En bekant berättade att hennes förra mobil plockade upp delar av andras sms. Man kan aldrig vara nog säger på den där cyberrymden. Just nu kanske det sitter ett par gröna marsipaner i en närbelägen galax och stickar sparkbyxor med 13 ben. Man vet inte.