fredag 27 februari 2009

Mangostan

Har ni hört talas om Mangostan? Det ska tydligen vara den godaste frukten som finns. De säljer såna på Maxi nu så jag köpte en men det var värsta antiklimaxfrukten. Jag fick jobba jättehårt för att ta mig in i den och när jag var där såg den skitäcklig ut. Luddig och brunaktig. Blev tvungen att ta hjälp av bildgoogle för att se om det är så delikatessen ska se ut. Det skulle den inte... I min fantasi är det den godaste frukten jag har ätit. I verkligheten är det kanske den godaste frukten jag inte har ätit. Kompisen köpte också en. Han trodde att det var jag som var schåpig när jag sa att min inte gick att äta. När han såg den förstod han vad jag menade.

- Det var tur att det var du som fick den äckliga
- Menar du för att du är glad att du fick äta din eller för att du hade ätit upp den om det var du som hade fått den?
- Jag hade förmodligen ätit den, sagt att den var lite överskattad och sedan fått ont i magen.


Den ena bilden är min frukt och den andra är hur den borde ha sett ut. Ni får själva gissa vilken som är vilken.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gick du tillbaka, dängde den i disken och krävde pengarna tillbaka? Och extra för sveda och värk?

Anonym sa...

Tror aldrig jag har sett eller hört talats om den där frukten.

Nina sa...

Annapanna: Jag gick och dängde den i disken så det flög rutten mangostan över hela klagodisken och sedan begärde jag pengarna tillbaka! Eller nä. Det gjorde jag faktiskt inte. Jag kände inte att 8.50 var värt lidandet att gå till maxi och sedan vara tvungen att bråka. Jag knöt handen i fickan och tänkte att jag minsann inte
ska köpa några fler mangostan där inte. Ha, är fick de så de teg!

Lennart: Det är för att den är så exklusiv! Växer långt bort i en regnskog, vaktad av gyllene apor och håller uppenbarligen bara 10 minuter efter att man har plockat dem.

Anonym sa...

Haha, klart att 8,50 är värt att klaga på. Själv mailade jag T3 och frågade om jag verkligen skulle betala räkningen jag fått på 25 kr. ;)Jag slapp :)

Nina sa...

Hummellisa: Det är enklare att klaga när man kan skicka ett mail och slipper GÅ jättelångt! Kändes inte som att det det var värt det.