måndag 9 februari 2009

SNÖN RASAR MOT MARKEN!

..som en bekant så fyndigt uttryckte det.


Jag börjar känna mig lite insnöad. Det har varit snöstorm sedan igår. Det hade varit en perfekt dag att sitta inne och läsa deckare och dricka te men istället valde jag att följa med en kompis ut i den bistra verkligheten för att äta pizza. Ja vad gör man inte för vänner (jag hade naturligtvis inget egenintresse i saken).

För några dagar sedan visade min termometer att det var -32 grader ute. Det visade sig att den överdrev en smula då det egentligen var bara var -12 grader, men idag kändes det faktiskt som att befinna sig uppe på en blåsig glaciär i 32-gradig kyla. Snön och vinden letade sig in i varenda skohål, nackspringa eller handledsglipa. Brrr säger jag bara. Det var en god pizza vi åt men det bästa var ändå att komma hem igen och krypa in under filten med en kopp varm choklad och boken i famnen. Det tog flera timmar innan jag hade tinat igen.

Inga kommentarer: