fredag 20 februari 2009

Nu igen!

Jag har gjort det igen! De har gjort det igen! Jag har läst kommentarerna till en VK-artikel och de har varit lika idiotiska som vanligt. Vad är det för folk som skriver där egentligen? Är de betalda för att vara komiska? Den här gången handlade artikeln om att det har varit en vattenläcka på stan så folk i huset har blivit utan vatten och det har bildats en isfläck på gatan utanför. I komentarerna skäller folk på isfläcken! De är lika rationella som en katt som sitter och stirrar på ett hörn i en halvtimme eller en Spets som står i en hundgård och skäller oavbrutet på ingenting! Det roligaste är att de verkar glömma vad som står i artikeln och börjar vända sig mot varandra istället. Här ska ni få ett exempel på replikväxlingen, men först tycker jag att ni ska klicka igång klippet nedan så ni får samma soundtrack som jag hade i högtalarna.



Så här kommer de:

"Hur lång tid ska det behöva ta innan man evakuerar byggnaderna? Pengar slösas till höger och vänster och så sent som igår förlorade jag flera tusen på den där satans isfläcken då min bil tappade fäste och slirade in i en annan bil. FIXA DET ILLA KVICKT!! ARG UMEÅBO." Jens

"Så går det när man kör över sin förmåga,anpassa farten efter dina kunskaper nästa gång istället för att skylla det på nått annat." Osympatisk

"Jag håller mig till den fart jag anser passa mig bäst, dessutom ser jag inte speciellt bra och var ganska trött. Jag är inget annat än ett offer och här kommer du och får det att låta som det hela är mitt fel. Jag blir bara så förbannad, ta en tur förbi så får du se hur enkelt det egentligen är. Det är lite svårt att förklara för någon som säkert inte ens kan köra bil( är det inte 18års gräns på denna sida) Håll dig borta från det djupa vattet, pojkvasker." Jens

"Tjohejba.Man ska anpassa hastigheten efter väglaget.Visst rådder det 30km/h i stan?" Kärran

"Jag håller mig till den fart jag anser passa mig bäst, dessutom ser jag inte speciellt bra och var ganska trött".Trött å blind är ingen bra kombination i trafiken! Du är rolig du." Fritzl

"Jag förstår inte vad syftet med ditt inlägg är, för det första är det knappt och för det andra saknar det helt och hållet relevans. Jag höll mig till hastighetsbegränsningen och har inte gjort NÅGONTING fel. Väx upp." Jens

"Men hallå, kör man på en annan så har man tydligen gjort nåt fel eller hur?? man kan inte bara skylla ifrån sig på andra hela tiden, ta ditt ansvar ställ bilen om du inte kan köra och väx upp själv...." Krille

Spegel spegel kommer aldrig igen. Han som sa't han var't! Har vi inte hört den här diskusionen någon annan stans?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har dom stängt nåt hem för tokstollar i Umeå? Så dom vimsar omkring och kommenterar allt de ser. F.ö. är det alltid lika underhållande att läsa notiserna i VK och folkets dom över dikeskörare och de som snubblat på trottoarkanter.
Mycket passande musik...
/Fluff

Nina sa...

Ja man kan ju undra! Har hört att det är lite överbelagt på psyk. Kanske kan ha nåt med det att göra. Jag gillar kommentaren med rubriken "Orolig" också. "HUR kan ni hålla på så här? Vem har ni tänkt ska städa upp den här förbannade röran?".
Vem är det som håller på och vem är det som ska städa upp vad? Är det en konspirationsteori om att kommunen har huggit sönder ett rör för att vi ska halka och slå ihjäl oss eller vad menar han egentligen?

Anonym sa...

Ha ha, jag orkar inte ens säga nåt!