tisdag 10 februari 2009

Sotaren säger chim cimney

För en vecka sedan fick jag en lapp med ett smutsigt tumavtryck på från skorstensfejarmästarna. De ville komma och rengöra min ventilation. Inte helt oväntat eftersom en brand spred sig i ventilationen på grannhuset i julas och gjorde 200 personer bostadslösa. Nu har de varit här. Eftersom jag gärna vill att sotare ska dansa och sjunga Chim chimney med sot på näsan, precis som i Mary Poppins, trodde jag att jag skulle bli besviken. Jag hade en känsla av att dagens sotare ser ut som vanliga rörmockare i blåkläder men så var det inte! De dansade förvisso inte, jag har det ju ganska trångt och dans är ju platskrävande, men de hade sotarmössor och en sån där borste som sotare ska ha (numera fastsatt på en borrmaskin..), det blev smutiga spår efter dem och den ena var käck och sjöng medan han fejade i köket!





Och här kan ni se samma sak på spanska!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då fick du ju lite underhållning i alla fall. Du kan väl fråga om dans nästa gång det är dags.

Nina sa...

Det var fegt av mig att inte komma med en önskelåt. De borde ju få lära sig chim chimney på sotarskolan. Nästa gång då tar jag mod till mig!