söndag 21 juni 2009

Fjädergröt

Någon (jag nämner inga namn men vi kan kalla henne Drottning M) påpekade att om man inte har tvättat kudden på tre år så är mängden kvalsterbajs större än mängden kvalster. Först ignorerade jag det men eftersom jag ändå hade tvättid idag så passade jag på att slänga in kuddarna också. Det gick inte så bra. Sömmen på den ena kudden gick sönder i tvätten så när jag öppnade luckan hade jag dungröt i maskinen. Jag tror inte att grannen som tvättade efter mig tyckte om mig... Jag försökte verkligen få ut alla fjädrar men det är inte det lättaste ska jag säga. De klistrar fast sig på alla ytor och när dunen börjar torka så förvandlas maskinen till en snökula så fort man snurrar lite på trumman. Dunen stannar inte i maskinen heller. De fastnade mig och flög omkring i hela tvättstugan. Jag tog upp kudden till min lägenhet för att sy igen hålet så det virvlar fjädrar här hemma också.

4 kommentarer:

Lennart sa...

Jag brukar tvätta kuddarna en eller två gånger om året. Men nu har jag två fina nya kuddar, dem andra var några år gamla. Köpte dem då jag var i Tyskland i maj. Dem är så härligt stora, 80 x 80 cm.

Nina sa...

Oj! Med såna kuddar behöver man ju ingen säng.

Hannan sa...

grattis!

Nina sa...

Tack!