tisdag 16 juni 2009

Sex laxar i en matlåda

Häromdagen pratade jag med den afrikanske bordsgrannen vid lunchen på jobbet.

Han: Va eter du?
Jag: Lax
Han: Lax?
Jag: Ja..å ris..å morötter typ
Han: Det finns fisk som heter lax?
Jag: Mmm, ja de är stora och ser ut såhär när de är tillagade. (Pekar på min mat)

Min arbetskamrat som satt vid mitt bord skrattar åt mig.

- Han frågar vad heter du, och du säger lax..hahaha
- Nej, han frågade vad jag äter. Han pekade mot min tallrik.

Idag visade det sig att min arbetskamrat hade rätt. Bordsgrannen kallade mig för Lax idag. Jag vet inte riktigt hur jag ska korrigera misstaget men det kunde ju ha varit värre. Jag kunde ha ätit korv eller köttbullar.

8 kommentarer:

annapanna sa...

Hade du ätit kanin hade det inte varit nåt större problem.

Nina sa...

Det känns på nåt vis som att det hade varit kannibalism... Jag läste i Vår kokbok hur man tillagar kanin och hare. Det stod saker som knäck ryggen på flera ställen, skär av tassarna, låt hänga. Känns brutalt. Jag menar, grisarna jag äter får ju leva på fluffiga ängar tills de får lukta på ett starkt sömnmedel och dör lyckliga. Sedan blir de magiskt förvandlade till fläskfiléförpackningar på Konsum.

Sara sa...

Grav skrattattack just genomlevd :)

Martina sa...

Du är väldigt underhållande och har ett väldigt fint nytt smeknamn :D

Nina sa...

Numera lystrar jag endast till namnet Lax. Kaninavemdå? :D

Bagarberta sa...

Vilken söt historia!

Nina sa...

Bagarberta: :) Välkommen till min blogg. Hoppas att du ska trivas.

Bagarberta sa...

Tack! Jag trivs!