lördag 20 juni 2009

Min Midsommar

Sammanfattning av min Midsommar.

*
Buss till vischan
Jag : Hej. Stannar den här bussen i Östibyn?

Busschaufför (som ser ut som Lars-Åke Wilhemsson) : Öhh? Var då?
Jag: Aha. Då ska jag till Tavelsjö.

Efter lite telefonerande gick jag ner igen.
Jag: Om det finns en gul skylt och två vinkande personer där. Kan du släppa av mig där då?

Chaffisen såg de vinkande galningarna vid den gula skylten och lämnade glatt över mig till dem.

*
Gick med två vinkande midsommarfirande och en hund till ett fik i en ladugård och fikade rulltårta med grädde och färsk jordgubbe och drack kaffe ur fina koppar.

*
Spelade badminton på en gräsmatta med hundgrävda fallgropar i blåsten.

*
Åt och drack gott.

*
Spelade Charad, ett spel som går ut att rita och gissa vad andra har ritat.
Jag fick rita Tålamod och Lägga allt på ett kort. Busenkelt. Jag tror att jag kom sist.

*
Tog en nattlig promenad. Tittade på den rosa himlen, gungade gungbräda och tittade på två rävungar som jagade varandra på en äng.

*
Sov på madrass i ett zoo. Vaknade av en svart katt som slickade och buffade på mig men gav upp och la sig och sov på mig istället när jag inte steg upp. En grå katt som också ville säga hej och försökte slå på den svarta katten och morrade på den. Den svarta katten svarade med att stirra bestämmt på den grå och jag som sa åt dem att ska ni bråka så gör det där jag inte ligger och sover! Den grå lägger sig en bit bort och fortsätter stirrtävlingen. En Saluki kommer och ställer sig likt en hög giraff bredvid min madrass och tittar ner på mig med nosen några centimeter från mitt ansikte. Jag klappar lite på den för att den inte ska bli uttråkad och anfalla katten som ligger på mig. Hunden som egentligen bara ville säga att han tyckte att jag skulle släppa ut honom går ner och pratar med matte istället. Ett tag senare stiger jag upp och äter smaskfrukost.

Värre Midsommar kan man uppleva!

Inga kommentarer: