söndag 31 maj 2009

Listig som en räv, kittlig som en fisk

Jag har köpt ett par korta shorts. Jag tror inte att jag har ägt ett par sådana på över tio år. Detta betyder att mina lår bara har exponerats för solljus de få gånger under sommarkvartsåret som jag har gått från handduken ner till vattnet, badat och sedan promenerat tillbaka för att snabbt sätta in dem i ett par byxor igen. De är som blinda mullvadar som lever under jorden hela sina liv. Smalbenen är inte heller bruna men de har i alla fall lite färg (några blåmärken i olika färger som livar upp) men låren måste man ha sotat glas för att titta på. Detta försökte jag råda bot på idag så jag la mig på en filt på gårdenoch läste i solskenet när jag kände hur något kittlade bakom örat. Jag viftade till och klonk trillade det ner en stor röd skalbagge i boken. Jag tror att närmare än så kommer jag nog inte att ha en räv bakom örat.

Inga kommentarer: