fredag 22 maj 2009

Nörd

För ett par dagar sedan gick mina glasögon sönder. Jag tog av mig dem för att torka av den värsta smutsen på tröjan innan jag började jobba. Plick sa det och bågen gick av och glaset trillade på golvet. När jag frågade chefen för verkstaden om vi hade någon genomskinlig tape sa han:
- Tejp? Vi svetsar väl!
- Host hrmm men glaset då?...
- Ja ja vi har väl någon tape någon stans här.

Så nu har jag varit riktig nörd med tejpade glasögon. För att väga upp nördigheten tog jag på mig ett par jeans som håller på att erodera så det blir tuffa spontansprickor när man till exempel böjer på benen eller kör fingrarna genom dem när man tar på sig dem.

Igår letade en arbetskamrat fram en tub med superlim som jag klistrade ihop glasögonen med. Får se hur länge det håller... Jag tog det säkra före det osäkra idag när jag skulle spela fotboll och basket med mina våldsamma vänner och bytte till mina gamla fula glasögon. Det var nog tur för jag fick ett slag på näsan så jag hörde ett knak. Det hade nog inte de bräckliga glasögonen gillat. För er som undrar så är jag inte mer lik en boxare idag än igår. Började inte ens blöda näsblod.

Inga kommentarer: