torsdag 28 maj 2009

Världen i en brun ram

Idag var jag och hämtade mina nya glasögon. Jag har aldrig haft mörka plastbågar förut. Det känns som att jag är på insidan av en teve och tittar ut.

Uppdaterat fredag 29 maj
Jag har varit och justerat dem lite idag så de ska sitta fast bättre. Det gör de! Kan säkert stå på huvudet, snurra och hoppa samtidigt utan att de trillar av. Jag märkte att när jag tuggar rör sig bågarna så öronen flaxar...eller jag vet inte om de flaxar men det känns som att de gör det. Kan bli ett bra partytrick. Folk bjuder mig på chips för att få se när jag viftar på öronen som dumbo.

5 kommentarer:

Lennart sa...

Tror jag borde gå till optikern och kolla min syn, har tänkt på det ett par månader nu. Fast jag har inte kommit iväg än. Tycker glasögonen jag har fungerar hyfsat, är nog 3 år, drygt. Men dem fungerar ju så... och så brukar det kosta så mycket med nya.

Martina sa...

Viktigt att byta perspektiv ibland :)

Nina sa...

Lennart: Ja billiga är de inte! Jag fick välja om jag ville betala extra för en försäkring men eftersom de redan var så dyra så sa jag nej. Nu är jag övertygad om att jag är jinxad ska råka ut för en olycka bara därför.

Monstuösa Margit: Men eller hur! Tänka sig in i andras ögon för ett ögonblick.

Conny sa...

Min synliga värld är alldeles repig..borde kanske byta glas?

Nina sa...

Conny: Om du känner för att köpa din nya mindre repiga värld före 28 juli på Synoptik (den mitt emot postgången)så kan du få en värdecheck på 300 kr av mig. Jag har ju redan nya ögon.