söndag 15 mars 2009

Dagens outfit

Igår var jag bjuden på maskerad. Kul tänkte jag och klädde ut mig till Pippi Långstrump. Det enda problemet var att han som bjöd mig inte hade uppfattat att maskeradtemat hade blivit inställt och ersatts med en helt vanlig korridorfest. Nu kan jag alltså kryssa för "Gå utklädd som sagofigur på vanlig fest där ingen annan är utklädd" på listan över pinsamma saker jag gjort.



Pippilotta Rullgardina Viktualia Krusmynta Efrahimsdotter Långstrump. Moroten ville gå som fjärilslarv men han fick inte följa med.



Fast jag antar att det kunde ha varit värre. Jag kunde ju ha gjort en Bridget Jones fullt ut.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att bunnykostymen var på tvätt just nu. *puh*

Anonym sa...

Vilken fisig kompis som inte kan hålla reda på festteman! Men du var en häftig Pippi L.
/Fluff

Anonym sa...

Ja men en sådär autentisk outfit ska ju inte gå "till spillo" så det var ju bra du hade den.

Nina sa...

Annapanna: Tycker jag också!

Fluff: Han trodde verkligen att det skulle vara en maskerad så han var lite ofrivilligt fisigt.

Conny: Säger han som fegade ur och kom utan utklädnad men alltid kul när man kan glädja andra.

Martina sa...

Fin du var :)

Men synd om moroten som inte ens fick följa med...

Nina sa...

Monstruösa Margit: Han surade lite först men nu i efterskott är han glad att han slapp förödmjukelsen.

Martina sa...

Du vet vad som är bäst för dina morötter.

Anonym sa...

Det där ser ju både äkta och trevligt ut. Tror du smälte in bra ändå.