söndag 29 mars 2009

Earth Hour




Igår kväll var det mörkt hemma hos mig. Eller det är ju alltid mörkt hos mig men det var lite extra mycket grotta när jag släckte de få lampor jag har och drog ut sladden från datorn. Jag vet att Earth Hour bara skulle vara en timme men det var så mysigt att jag fortsatte leva 1700-talsliv nästan hela kvällen.

Det var lite som att sova i båten, lugnt och fridsamt. Bara det stilla kluckandet och räkostmackan som saknades. Och familjen inpressad på 8 kvm, att inte kunna stå raklång (trots att jag är stor som en tomte) och att inte kunna röra på mig utan att slå mig i något, förståss.

7 kommentarer:

Hannan sa...

Åhhh, jag vill ut och segla nu!!!

ov: insures

Nina sa...

Jag också! Om du börjar bearbeta fadern nu så kanske han sjösätter i år.

Hannan sa...

Jag började redan i höstas!

Nina sa...

Du är en sann jordbo hannan! Jag läste i komentarerna på vk.se folk som var upprörda och tyckte att det bara var nonsens, att de skulle tända alla lampor i protest. Man skulle försöka få igenom ett Earth Year och se vad de säger :)

Martina sa...

Earth Year låter som en bra idé :)

Sara sa...

Nu börjar jag längta ännu mer efter att sova i båt!

Nina sa...

Sara: Jag också men chansen att pappan sjösätter är nog inte så stor :(