torsdag 26 mars 2009

Jiho liksom

Jag är så glad för mitt nyrensade avlopp. Det blir inte översvämning alls längre! Jag kan stå där och duscha tills jag blir vimmelkantig av överhettning utan att behöva oroa mig för att kläderna som jag la på golvet ska simma ryggsim med mobilen när jag kliver ut ur duschen. Jag tror på att leva lite spartanskt och obekvämt ibland för det blir så mycket billigare och trevligare på det viset. Jag behöver ju inte lägga pengar på till exempel att gå på spa. Jag blir lycklig över varmvatten och ett fungerande avlopp. Eller som när jag levde utan badrumslampa i över en vecka, och fick använda ficklampa och stearinljus när jag skulle duscha och gå på toa, för att jag inte fick loss glaskupan runt glödlampan och tyckte att det var för genant att ringa kvartersvärden för att få en glödlampa bytt. Det slutade med att jag svalde min stolthet, kvartersvärden kom dit och slog sönder glaskupan och gav mig en ny. Det berodde tydligen inte på min svaghet att jag inte fick loss den. De fastnar tydligen ibland. Jag blev i alla fall väldigt glad åt lyxen att ha lampa igen.

1 kommentar:

Lennart sa...

Ja, det finns visst lösningar på det mesta