torsdag 19 mars 2009

Snögubbemasakern

7 kommentarer:

Anonym sa...

Den låter ruskig, som tortyr nästan.

Martina sa...

Hahaha! Och lite hu!

Nu fick jag genast tillbaka min klimatångest.

Anonym sa...

*Försöker härma häxan i "The wizard of Oz": Aaaaargh...I'm meeeeeelting.

Nina sa...

Lennart: Man ska vara glad att man inte är en snögubbe.

Monstruösa Margit: Du behöver inte vara orolig. Snön smälter varje vår. Det är helt naturligt.

Conny: :)

Anonym sa...

Svar från bloggen: Njae, jag hade ju praktik :-), inte gratis jobb utan lön (även om det på ETT sätt är gratis jobb utan lön), men det jag menade var att få arbetsuppgifter som du utför utan någon som helst ersättning "på prov". Praktik är ju trots allt lagligt, även om jag också är kritisk till hur den kan användas ibland.

Nina sa...

Conny: Jag tänkte på det där med skamlöner som du skrev. Fast det är klart att man klarar sig ju så direkt skam är det väl inte då.

Anonym sa...

Jo, fast skamlön har jag ju aldrig haft. Så fort anställningen började (efter praktiken) så fick jag ju vanlig månadslön :-) enligt kollektivavtal.