söndag 1 mars 2009

Kattvaktandet fortsätter

Fluff tyckte att jag skulle lägga in bilder på katten som är inneboende hos mig just nu. Så varsågod Fluff. Här är en bild på henne. Hon är under soffan. Jag såg henne under natten när hon smög in i min garderob och blev rädd när jag andades. Hon var ut en sväng från soffan tidigare idag. Hon kom fram till mig med svansen i vädret och lät mig klappa lite på henne och sedan smög hon iväg i hallen, låg som en iller. Jag såg henne därefter ett par gånger under förmiddagen när hon i skydd av en dörrpost eller ett hörn satt och stirrade på mig. Sedan kom min katträdda kompis. Då låg hon under sängen och gömde sig. Jag sa till honom att katten är räddare för honom än han är för den. Han var inte övertygad. Hans flackande blick var inte helt olik kattens.

Nu är hon tillbaka under soffan. Det känns lite obehagligt att ha en inneboende som inte syns och bara förflyttar sig när jag inte är hemma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet, jag vet, skaffa en övervakningskamera. Då kan du se allt den har för sig när du inte är där. Sen om det börjar hända skumma grejer så är jag expert på kriminella husdjur ;)

Anonym sa...

Katten och polisbilen verkar onekligen hänga ihop. Hon har inte rent mjöl i påsen. Eller ren sand i lådan.

Nina sa...

Hummellisa: Jag kan sätta upp en kamera vid vattenskålen så blir det som vattenhålen i Afrika. Man vet aldrig vad kameran kommer att fånga på bild. Jag kanske har elefanter och lejon också här i lägenheten.

Annapanna: Hon satt och stirrade lite på mig medan jag bakade bröd. Kan det ha varit för att hon var orolig för renheten på mjölet tro? Fast mjölet i påsen är ju mitt...