tisdag 24 mars 2009

Varning för starka bilder

Nu förstår jag varför inte kaustiksodan räckte för att få bort proppen i avloppet.

Fick idag lära mig att det finns TVÅ lock i avoppsbrunnen i duschen och att om man tar en skruvmejsel får man loss det undre också. Man lär i alla fall vissa dagar man lever. Jag är glad att jag hittade den och oskadliggjorde den i tid innan den krälade upp ur avloppet och slingrade sin långa tentakel runt mitt ben för att döda mig likt The blob. Jag lovar att det hade hänt förr eller senare. Jag såg tentakeln som sträckte sig ut i avloppssystemet! Glurk sa den. Jag svarade Blurk. Man vill ju inte vara oartig.


Före och efter rensning.

7 kommentarer:

Drottning M sa...

euuuwww...slurp! strongt gjort, jag vill alltid ta hagelgeväret till hjälp men ångrar mig i sista stund och vräker på med kaustik...en dag kommer jag att få en miljösnigel på ögat. plus ett helt igensatt anvlopp.

Nina sa...

Jag hade använt så mycket kaustik att jag började bli rädd för att det skulle baktända som en vulkan av kaustiksoda när jag duschade...men det här var så mycket värre!

Det är möjligt att hagelgeväret saknar den precision som krävs för avlägsna bara proppen men det kan nog vara bra att ha ett stående bredvid sig, för den personliga säkerheten skull, ifall proppen blir våldsam och går till angrepp.

Anonym sa...

Gulp!... måste till badrummet fort!
Man kan se på CSI och allt möjligt på TV men en bild på ett avlopp är nog värst. Höj rörmokarnas löner direkt! De är värda vad som helst.
/Fluff

Anonym sa...

Bilden till vänster påminner mig om att jag måste ta hand om mitt avlopp. Då har jag något att göra i helgen då.

Nina sa...

FLuff: Kanske borde vara mer avlopp med i CSI. Man börjar ju bli lite luttrad av slaskiga blodeffekter.

Lennart: Det är bara att ta på sig vadarstövlarna och utrusta dig med ett vedträ som du kan slå ihjäl den med sedan.

Anonym sa...

Urk! Det är sånt där jag har Mats till.

Nina sa...

Jag har ingen Mats men jag låtsas ibland att jag har en hushållsslav som rensar avlopp och diskar åt mig.